پنجشنبه, 09 فروردین,1403

همه مطالب

مقالات

احمد مدقق نویسنده افغانستانی تجلیل می‌شود.
 

احمد مدقق نویسنده افغانستانی تجلیل می‌شود.

دبیرخانه یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد نیز با توجه به این پیشنهاد و در ادامه برنامه‌های خود مبنی بر توجه به ظرفیت‌های نویسندگان فارسی‌زبان غیرایرانی تجلیل از اثر احمد مدقق با عنوان «آوازهای روسی» را در برنامه¬های اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد قرار داد.
پنجشنبه، 15 آذر 1397 | Article Rating
n
به پیشنهاد هیات داوران جایزه جلال؛

در اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد از نویسنده «آوازهای روسی» تجلیل خواهد شد.

اعضای هیات داوران بخش «رمان و داستان بلند» یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در جریان بررسی آثار این بخش، کتاب «آوازهای روسی» نوشته «احمد مدقق» را شایسته تحسین دانسته و پیشنهاد تجلیل از این نویسنده و اثر ادبی او را به دبیرخانه این جایزه ارائه دادند.
این گزارش می‌افزاید، دبیرخانه یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد نیز با توجه به این پیشنهاد و در ادامه برنامه‌های خود مبنی بر توجه به ظرفیت‌های نویسندگان فارسی‌زبان غیرایرانی تجلیل از اثر احمد مدقق با عنوان «آوازهای روسی» را در برنامه¬های اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد قرار داد.
مهدی قزلی، دبیر اجرایی این جایزه در این باره گفت: در ادامه مسیر توجه به زبان فارسی و تحکیم پیوندهای فرهنگی فارسی‌زبانان، در این دوره نیز از احمد مدقق نویسنده افغانستانی که کتابش توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است، تجلیل به عمل می آید.
وی افزود: سال گذشته نیز برنامه بخش ویژه یک دهه ادبیات داستانی تاجیکستان را داشتیم که در روزهای آخر به دلایل مخالفت دولت تاجیکستان برای حضور داستان‌نویسان این کشور در مراسم اختتامیه، پیگیری‌های ما برای میزبانی از نویسندگان این کشور به نتیجه نرسید.
گفتنی است، یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، ساعت ۱۸ شنبه ۱۷ آذرماه در تالار قلم کتابخانه ملی ایران با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان خواهد داد.

تصاویر
  • احمد مدقق نویسنده افغانستانی تجلیل می‌شود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

جستجو