شنبه, 08 اردیبهشت,1403

همه مطالب

مقالات

رمان «غمسوزی» برگزیده شانزدهمین جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد شد
 

رمان «غمسوزی» برگزیده شانزدهمین جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد شد

از میان پنج رمان راه‌یافته به مرحله پایانی داوری شانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد، رمان‌های «غمسوزی» و «بیروط» به طور مشترک برگزیده شناخته شدند.
دوشنبه، 11 دی 1402 | Article Rating

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششم دی 1402 در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رمان‌های «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه از نشر صاد و «غمسوزی» نوشته اعظم عظیمی از شهرستان ادب به طور مشترک برگزیده بخش رمان این جایزه شناخته شدند.

رمان‌های «سفر به آتش» نوشته مریم مطهری‌راد از دفتر نشر معارف، «فصل توت‌های سفید» نوشته سیده‌عذرا موسوی از شهرستان ادب و «گروگانکشتگی» نوشته نوید ظریف‌کریمی از نشر سوره مهر دیگر نامزدان نهایی این بخش بودند.

اکبری دیزگاه در این مراسم گفت: سه اسم همیشه برایم الهام بخش بودند و من را ا به انسان ایرانی امیدوار کردند، جلال آل احمد، امام موسی صدر و شهید قاسم سلیمانی. آل احمد داستانش مشخص است و من از دوران دبیرستان با آثارش مأنوس بودم.

وی با اشاره به اینکه رمان بیروط و سنگ بنای آن درباره امام موسی صدر است، افزود: امام موسی صدری که اسرائیل را شر مطلق می‌داند و با قبای و آبروی خودش می‌جنگد تا قدس آزاد شود از این رهگذر برای من ارزشمند است و دیگری سردار سلیمانی که در ایام سالگرد شهادتش قرار داریم این اسم من را متاثر می‌کند. این دو بزرگوار یا این سه بزرگوار هر سه به مدینه می‌اندیشند و به شهر می‌اندیشند و به زیستن در شهر. با اینکه این جایزه رو گرفتم و سال‌ها رمان نوشته‌ام و حدود یک میلیون کلمه منتشر کردم به شدت در جهان امروز احساس شرمساری و خسران می‌کنم. خسرانم به اینجا برمی‌گردد که دیگر کلمه در اینجا تاثیر ندارد چرا که اگر تأثیر داشت جلوی هشت میلیارد آدم در عرض دو ماه ۲۰ هزار نفر کشته نمی‌شدند و از اینکه کلمه تاثیری ندارد من شرمسارم.

 رمان «غمسوزی» نوشته اعظم عظیمی در 320 صفحه و قیمت 99 هزار تومان، در سال 1401 توسط انتشارات شهرستان ادب و در گروه کتاب‌های مدرسه رمان منتشر شده است.

تصاویر
  • رمان «غمسوزی» برگزیده شانزدهمین جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

جستجو

آرشیو زمانی