جمعه, 10 فروردین,1403

همه مطالب

مقالات

فراخوان ثبت نام در دومین دوره «مدرسه رمان» شهرستان ادب
 

فراخوان ثبت نام در دومین دوره «مدرسه رمان» شهرستان ادب

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، از تاریخ اول خرداد 1394 می‌توانند به نسخۀ آزمایشی پایگاه مدرسه رمان به نشانی http://novelacademy.ir و یا صفحۀ ثبت نام مدرسه رمان در سایت شهرستان ادب مراجعه فرمایند.
ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 | Article Rating

شهرستان ادب: شهریور ماه سال گذشته بود که اولین دوره «مدرسه رمان» موسسه شهرستان ادب آغاز به کار کرد و اکنون بعد از چند ماه دومین دوره این مدرسه نیز فراخوان داده است. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، از تاریخ اول خرداد 1394 می‌توانند به نسخۀ آزمایشی پایگاه مدرسه رمان به نشانی http://novelacademy.ir و یا صفحۀ ثبت نام مدرسه رمان در سایت شهرستان ادب مراجعه فرمایند.

صفحۀ  ثبت نام در دومین دوره مدرسه رمان

مدرسه رمان با دو هدف اساسی تشکیل شده است. هدف اول، استعدادیابی و پرورش نویسنده‌های ملی در تراز انقلاب اسلامی از سراسر کشور است. هدف دوم، تولید متن است. تولید رمان‌هایی با کیفیت که از نظر ادبی قابل دفاع باشند و جای خود را در بازار پیدا کنند. می‌توان سه مرحله 1- کشف نیروهای مستعد، 2- معرفی‌اش به جامعه، 3- ایجاد امکان برای چاپ کتاب را با هدف میانی و سه مزیت مهم طرح شمرد.

این برنامه بهانه‌ای ایجاد خواهد کرد برای همدلی و همراهی هر چه بیشتر داستان‌نویسان انقلاب اسلامی، از نسل اول تا نویسندگان جوان داستان‌نویس جوان فرصتی خواهند یافت تا در طول دوره‌‌ای 9 ماهه علاوه بر آشنایی تام و تمام با شیوه نگارش رمان، دست به خلق یک رمان زیر نظر اساتید مدرسه رمان بزنند و آن را به بازار بفرستند.

این برنامه با فراهم آوردن فرصتی برای نویسنده‌های متعهد به شکلی اصولی و مدرسه‌ای آنان را با رمان آشنا می‌کند و بستری مناسب و حرفه‌ای برای خلق رمان در عرصه‌های ادبیات انقلاب اسلامی ایجاد می‌نماید.

نگارش رمان بعد از هفته‌ اول تحت نظر مستقیم اساتید مدرسه (آقایان حمیدرضا شاه‌آبادی، محمدحسن شهسواری و خانم بلقیس سلیمانی) آغاز می‌شود. هر نویسنده موظف خواهد بود که در طول هر دو هفته، یک فصل از اثر خود را به استاد راهنمایی ارائه بدهد. اساتید به شکل برنامه‌‌ریزی شده هر دو هفته یکبار در روزی مشخص در محل موسسه حضور خواهند یافت تا ضمن ارائه‌ مشاوره‌های لازم،  به سوالات و مشکلات هنرجویان به شکل حضوری و یا تلفنی پاسخ دهند. همچنین هر سه ماه یک بار اساتید و هنرجویان مدرسه، رمان در یک اردوی سه روزه گرد هم خواهند آمد.

هنرجویان دوره اول «مدرسه رمان»، از میان 121 نفر داستان‌نویس جدی از سراسر کشور، پس از دو مرحله گزینش و داوری درباره سابقه کاری و طرح‌های ارائه شده انتخاب شده‌ بودند.



تصاویر
  • فراخوان ثبت نام در دومین دوره «مدرسه رمان» شهرستان ادب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

جستجو