جمعه, 31 فروردین,1403

همه مطالب

مقالات

آوازهای روسی در عصرانه داستان!
 

آوازهای روسی در عصرانه داستان!

یکشنبه، 25 شهریور 1397 | Article Rating

معرفی رمان آوازهای روسی در عصرانه داستان

نشست ادبی عصرانه داستان حوزه هنری قم به نقد و معرفی رمان «آوازهای روسی» اثر احمد مدقق نویسنده افغانستانی اختصاص یافت.

   1397/6/22 ۱۳:۲۰:۲۰   ساعت           تعداد بازدید: 26

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، نشست ادبی عصرانه داستان حوزه هنری قم به نقد و معرفی رمان «آوازهای روسی» اثر احمد مدقق نویسنده افغانستانی اختصاص یافت. در ابتدای این نشست که عصر چهارشنبه 21 شهریور ماه 1397 در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد، مدقق توضیحاتی در خصوص شیوه‌ و مراحل نگارش این اثر داستانی ارائه کرد. وی در پاسخ به پرسشی در خصوص متن کتابش متذکر شد: «از آنجا که کتاب در ایران منتشر و هدفش بازار ایران بوده‌است، متن کتاب به فارسی رسمی ایران نوشته‌شده، هر چند از اصطلاحات افغانستانی قابل فهم برای مخاطب ایرانی در جای جای اثر استفاده شده‌است.» وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت‌های ادبی نویسندگان افغانستانی در قم و معرفی انجمن ادبی کلمه پرداخت.

درادامه منصوره رضایی دانشجوی دکترای ادبیات فارسی، مدرس ادبیات و کارشناس ادبی رادیو به معرفی و بررسی رمان «آوازهای روسی» پرداخت. وی «آوازهای روسی» را یکی از رمان‌های متفاوت سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: « استفاده از زبان متفاوت وجه ممیز این کتاب است و اینکه نویسنده داستانی سیاسی تاریخی را از فرهنگی دیگر با لهجه و زبان رسمی ایرانی بنویسید جسارت می‌خواهد. جسارتی که در این اثر جواب داده است. نویسنده از لهجه دری خوب استفاده کرده‌است. لهجه‌ای که بکر بودن و اصالت زبان فارسی در آن شاخص است.»

عصرانه داستان که به صورت ماهانه و توسط واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم برگزار می‌شود، به نقد و بررسی آثار داستانی منتشر شده  نویسندگان قمی اختصاص دارد.

تصاویر
  • آوازهای روسی در عصرانه داستان!
  • آوازهای روسی در عصرانه داستان!
  • آوازهای روسی در عصرانه داستان!
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

جستجو